Rotil nedir? Rotil ne işe yarar? Rotil çektirmeler ve çeşitleri.

Rotil nedir? Rotil ne işe yarar?

Otomobil parçaları arasında bulunan Rotillerin genel görevi, aks bağlantısının tekerlerin değişik pozisyonlarında bağlantısını sağlamktır. Tümsek ve çukurlarda hareketli bir mekanizma olan rotiller ile rotiller kaldırma ve alçaltma yaparak bağlantının devamlılığını sağlarlar.
Küresel mafsallar olan rotiller aks başının salıncaklara bağlantısını yapan parçalardır. İlk montaj sırasında yağlanmaları yapılarak takılır ve sonradan yağlama yapılacak gresörleri bulunmamaktadır. Çalışması sırasında rotil boşluğu oluşur ise değiştirilmeleri gerekmektedir.
rotil nedir
  
Rotil aracın bütün süspansiyon sistemini birbiri ile bağlantılı olarak çalışması sağlayan hareketli bir bağlantı parçasıdır. Yol durumuna bağlı olarak tekerin dönmesine izin verir. Rotil, alt ve üst salıncak kollarının pitman koluna bağlantısı için kullanılır. Tekerin dikey eksen etrafında dönerek yön verilebilmesini  sağlar. Tozluk lastik yırtılması durumunda rotilin yenisiyle değiştirilmesi sorunu çözecektir
.
Rot Kolu: Rotkolu 2 rotbaşını birbirine bağlayan uzun bir çubuktan oluşur. Araçlarda direksiyon bağlantısının tamamnın aracla birlikte sağa veya sola yürütülmesini sağlar.

Rotil Çeşitleri Nelerdir?

sağ rotil

Üst Rotil ; 

Aks başının üst salıncağa bağlantısını yapan parçaya üst rotil denilir.

Alt Rotil;

Alt salıncağın  bağlantısını sağlayan parçaya da alt rotil denilir. 

Rotiller, salıncak kolunun aks taşıyıcısı vasıtasıyla araç tekerleğine bağlantısını sağlayan hareketli, küresel mafsallardır. Alt ve üst salıncaklarda kullanımlarına bağlı olarak üst ve alt rotil olarak adlandırımaktadır.
Sol rotil

Rotil Arıza Nasıl Anlaşılır ve Rotil Arıza Belirtileri Nelerdir?

İlk olarak direksiyon bağlantılarında herhangi gevşeklik olup olmadığına bakılmalıdır. Bunun için araç lift üzerine kaldırılır. Tekerlekler sağa ve sola, ileri, geri hareket ettirilir. Boşluk normalden fazla ise sistem elemanları kontrol edilmelidir.

İkinci olarak aracınız lifteyken bir levye yardımıyla salıncakların rotil ile bağlantısı gevşek olup olmadığına kontrol edilir. Boşluğu normalden fazla olan rotiller sökülmelidir. 

Salıncak koluna bağlı rotiller
Rotil gövdesinden mengeneye bağlanır, küresel cıvatanın kılavuz açılmış kısmından tutarak küresel mafsallı cıvata değişik yönlerde doğrusal ve dairesel hareket ettirilir. 

Rotil Arıza Belirtileri; Küresel mafsalın hareketinde herhangi bir sıkışma , tutukluk, zorluk, metal sürtünmesi görülmesi durumunda rotil değiştirilmelidir anlamına gelir. Bahsetmiş olduğumuz durumlar raslanmaması durumuda rotil greslenir ve takılır. Fiber yataklı rotil tiplerinde greslemeye gerek duyulmaz. Rotil konik cıvatası içerisindeki gres eksilmiş ya da özelliğini kaybetmiş ise rotil greslenir. Rotil içerisindeki bulunan yay esnekliği azalmış ise bu yay yenisi ile değiştirilir. Toz lastiği yırtık ya da niteliğini kaybetmiş ise yenisi ile değiştirilmelidir.

Bu arızalı rotillerin sökülebilmesi için ihtiyacınız olan el aletlerine çektirme denilmektedir. Rotil çektirmeler farklı ölçülerde olup bir çok marka alltında satışa sunulmaktadır. İzeltaş rotil çektirmeler ihtiyacınız olan el aletleri arasında size önerebileceğimiz rotil çektirmeler arasında yer almaktadır.












PAYLAŞINIZ

YAZAR:

Önceki Yayınlae
Sonrakı Yayınımız